برنامه نویس

به وبلاگ خودتان خوش آمدید.

برنامه نویس

به وبلاگ خودتان خوش آمدید.

نرم افزاری برای قرار دادن رمز عبور روی صفحات وب

قوانلو قاجار- طراحان وب سایت  ها امروزه در ساخت صفحات وب سایت خود ملاک های کلی و شخصی مختلفی را اجرا می کنند. طراحی یک سایت و همچنین قرار دادن ابزارهای مختلف برای کاربران به منظور استفاده آسان و بهتر بازدیدکنندگان سایت بسته به هدف فعالیت وب سایت است. به عنوان مثال ممکن است یک سایت به منظور اطلاع رسانی از اخبار روز و وقایع مختلف طراحی شود و یا یک وب سایت با هدف آموزش موضوعی خاص به بازدیدکنندگان طراحی و ساخته شود. امروزه وب سایت های مختلفی را می توانید مشاهده کنید که هر یک با توجه به نیاز کاربران و بازدیدکنندگان خود ویژگی ها و امکاناتی را فراهم کرده اند. ممکن است در یک وب سایت چندین نفر اقدام به مدیریت محتوا کنند و هر یک از آن ها براساس نوع فعالیتی که انجام می دهند، باید به همان قسمت از مدیریت دسترسی داشته باشند و همچنین از این قسمت های مدیریتی نیز باید در برابر افراد سودجو و هکرها حفاظت کرد. برای رفع چنین نیازهایی به کمک برنامه نویسی برای کاربران، نام کاربری و رمز عبور ایجاد می کنند تا بدین شکل هر کاربر به صفحه مورد نظر خود توسط اطلاعاتی که در اختیار دارد، دسترسی داشته باشد. HTML Password Lock نام نرم افزاری است که به وسیله آن طراحان وب سایت می توانند اقدام به ساخت ویژگی نام کاربر و رمز عبور برای هر یک از صفحات و یا بخش های سایت خود کنند. این نرم افزار یکی از تولیدات شرکت نرم افزاری Mtopsoft است که در زمینه ساخت نرم افزارهای طراحی وب فعالیت می کند. به کمک این برنامه کاربر تمام تنظیمات را به صورت کاملا گرافیکی انجام می دهد و به کمک ابزار جادویی نرم افزار (Wizard) می تواند نام های کاربری با رمزهای عبوری مشخص را تولید کند. از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد: ساخت و مدیریت بیش از ١٠٠٠ نام کاربری و رمز عبور، مدیریت بر رمزهای عبور به صورت انفرادی و کلی، قابلیت قرار دادن اطلاعات شخصی اضافی برای هر کاربر، برخورداری از ابزار ساخت رمزهای عبور اتفاقی و قابلیت استفاده روی صفحات HTML ASP و PHP.

برای دانلود این نرم افزار، کافی است نام آن را در سایت گوگل جست وجو کنید.

منبع روزنامه دانش و فن آوری

خوشبختی رایانه ای!

آیین زندگی و خوشبختی به زبان رایانه‌ای

1. در زندگی و معاشرت با دیگران، نرم‌افزار باشیم ، نه سخت‌افزار.

2. برای پسوند فایل زندگی اجتماعی و خانوادگی، از سه کاراکتر «ع»، «ش» و «ق»، استفاده کنیم.

3. هیچ‌گاه قفل سی‌دی قلب مردم را نشکنیم که « تا توانی دلی به دست آور ، دل شکستن هنر نمی‌باشد ».

4. چنانچه در کاری شکست خوردیم ، آن را « Shut Down» نکنیم بلکه آن را « Restart» کنیم.

5. برای مانیتور زندگی‌مان، بک‌گراند (Background) سبز یا آبی را در نظر بگیریم نه سیاه یا دودی. 

ادامه مطلب ...

مهمترین وقایع اینترنتی سال 1386

16فروردین(5 آوریل)

 شرکت یاهو سرویس Yahoo Alpha را مورد آزمایش قرار داد. سرویسی که طی آن کاربران موتور جستجوگر یاهو می‌توانند نتایج جستجو خود را به خصوص در ستون نتایج ویژه سفارشی کرده و مطابق با نیاز خود منابع جستجو را تغییر دهند. 

 

 30 فروردین (19 آوریل)

شرکت امنیتی کلاه سفید (White Hat) یکی از جنجالی‌ترین گزارشات خود را در این روز در اختیار خبرگزاری‌ها قرار داد. در این گزارش، هشت سایت از ده سایت پر بیننده شبکه اینترنت دارای نقاط آسیب پذیر خطرناک اما بسیار پیش پا افتاده‌ای گزارش شدند. از جمله این سایت‌ها می‌توان به سایت شرکتeBay   اشاره کرد. 

....

ادامه مطلب ...

تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در VB.NET

این برنامه ازچهارتابع استفاده می کند که به شرح زیر است:

1- تابع DateShamsi: این تابع درواقع تابع اصلی برنامه است و می توانید هرجا که خواستید عمل تبدیل تاریخ میلادی به شمسی را انجام دهید این تابع را صدا بزنید.

2- تابع ValDayMiladi: این تابع به محاسبه کل روزهای سپری شده ازتاریخ میلادی تاحال می پردازد و نتیجه خودرا به تابع اصلی برنامه برمیگرداند.

3- تابع ValDaySal : این تابع ابتدا تعداد کل روزهای سپری شده ازتاریخ شمسی را ازورودی دریافت می کند سپس به محاسبه سال شمسی می پردازد وبرای محاسبه ماه وروز تاریخ شمسی از تابع TarikhShamsi کمک می گیرد سپس نتیجه کار که همان تاریخ شمسی است را به تابع اصلی برنامه تحویل می دهد.

4- تابع TarikhShamsi : این تابع به محاسبه ماه و روز تاریخ شمسی می پردازد.
حال برنامه در VB.NET به صورت زیر است:

ادامه مطلب ...

تولید اعداد تصادفی در VB.NET

تولید اعداد تصادفی در VB.NET بهتر شده است به صورتی که شما به راحتی می توانید با استفاده از کلاس Random اقدام به تولید اعداد تصادفی کنید .
برای این کار ابتدا شی را از کلاس Random ایجاد کنید تا از طریق آن شی به متدهای کلاس Random دسترسی پیدا کنید برای ایجاد شی می توانید از یکی از دو دستور زیر استفاده کنید:

ادامه مطلب ...

 بیست و پنج سال پیش در چنین روزی نخستین لوح فشرده (سی‌دی) در یکی از کارخانه‌های فیلیپس آلمان پا به عرصه ذخیره اطلاعات گذاشت و انقلابی را در عرصه موسیقی جهان ایجاد کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، از
۱۷اوت ۱۹۸۲تاکنون بیش از ۲۰۰میلیارد سی‌دی در سراسر جهان به فروش رسیده و برغم پیشرفت و استفاده روزافزون از داون لودهای دیجیتالی، هنوز شکل مسلط در عرصه ذخیره اطلاعات و موسیقی است.

سی‌دی بطور مشترک توسط شرکت فیلیپیس آلمان و سونی ژاپن تولید و به یکی از شیوه‌های اصلی ذخیره‌سازی اطلاعات برای کاربران رایانه تبدیل شد.

این دو شرکت ساخت سی‌دی را در سال
۱۹۷۹آغاز کردند و هدف خود را ساخت دیسکی تعیین کردند که بتواند یک ساعت فایل صوتی را ذخیره کند. اما این ظرفیت برای ذخیره‌سازی اجرای کامل سمفونی شماره ۹بتهوون به ۷۴ دقیقه افزایش یافت.

نخستین سی دی‌ها که عمدتا شامل فایل‌های موسیقی‌های کلاسیک بودند، در نوامبر
۱۹۸۲به معرض فروش گذاشته شدند.

طی
۱۰سال گذشته فروش سی‌دی روبه کاهش داشته اما فروش داون‌لودهای دیجیتالی، به سرعت افزایش یافته است.

بر اساس اعلام فدراسیون بین‌المللی صنعت فونوگرافی (
،(IFPIتا سال ،۲۰۲۰یک چهارم فروش موسیقی جهانی از طریق دیجیتالی انجام خواهد شد.


منبع:ایرنا