برنامه نویس

به وبلاگ خودتان خوش آمدید.

برنامه نویس

به وبلاگ خودتان خوش آمدید.

استفاده از کامپوننت INDY برای به روز رسانی نرم افزار در دلفی

با کمی جستجو در این زمینه می توانید اطلاعات خیلی خوبی به دست بیاورید من به طور مختصر کدهای این برنامه را قرار دادم که با ایده گرفتن از آن و یا جستجو بیشتر نتایج بهتری به دست بیاورید . این برنامه کوچک قادر است فایل های روی host را دانلود کنید و نرمافزار خود را به روز کنید با دیگر object های آن مثل plogin می توانید اتصال به اینترنت را هم چک کنید و ... .

شی های مورد نیاز : IdLogEvent1 و IdAntiFreeze1 وIdFTP1 و DirectoryListBox و ProgressBar1 و... .

با استفاده از 4 فیلد متنی آدرس host و نام کاربری و کلمه عبور و آدرس فایل بر روی host را دریافت می کنیم . در دکمه connect کد زیر را می نویسیم .

.

.

ادامه مطلب ...

برنامه به روزرسانی نرم افزار با استفاده از دلفی

شاید تا به حال پیش آمده که نرم افزاری بزرگ نوشته باشید  و بعد بخواهید آن را به روز کنید . ( مانند به روز رسانی آنتی ویروس ها ) . من در این جا یک روال ساده را مرحله به مرحله بیان می کنم و بعد خود شما می توانید آن را تکمیل کنید .

برای این کار روش های زیادی وجود دارد که در این جا یک روش خیلی ساده  گفته می شود که  با توجه به کاربرد آن باید جای مراحل تغییر کند . (مثلا اول زمان آخرین دسترسی به فایل چک شود و بعد اتصال به اینترنت ) آدرس فایل های به روزرسانی را از روی فایل xml در host بخواند و آنها را دانلود و به روز کند و یا فایل xml را روی سیستم کاربر کپی کند و بعد آن را بخواند  و با یک progressbar زمان به روزرسانی را نشان دهد. این تنها یک برنامه ساده است که شاید به شما که در اول کار هستید کمک کند .

ادامه مطلب ...

دادن افکت به فرم های دلفی بدون استفاده از کامپوننت

به سادگی در دلفی با استفاده از کد زیر می توان به فرم افکت داد که با تغییر AW_VER_POSITIVE    می توان حالت های  مختلف به فرم داد .

AnimateWindow(Form1.Handle, 300, AW_VER_POSITIVE   );



دادن افکت به اجزا فرم یا خود فرم برای نمایش می توانید کد زیر را تغییر دهید . به عنوان مثال کد زیر برای تغییر نمایش پنل است 


if  hidden = False then

begin

  AnimateWindow(Panel1.Handle, 256, AW_SLIDE or AW_HOR_NEGATIVE or AW_HIDE);

  hidden := True;

end

else

begin

  AnimateWindow(Panel1.Handle, 256, AW_SLIDE or AW_HOR_POSITIVE or AW_ACTIVATE);

  hidden := False;

end;